Na čo si dávať pozor pri výbere seo služieb

26. 11. 2009

Chcete zvýšiť návštevnosť vašej stránky? Máte záujem o zlepšenie vnímania vašej značky? Chcete byť na očiach? Chcete reorganizovať štruktúru webu? Ak ste odpovedali aspoň na jednu otázku kladne, potom potrebujete optimalizáciu pre vyhľadávače. Tak ako aj pri iných online ponukách služieb a tovarov, aj pri SEO môžete tvrdo naraziť. Na čo si dávať pozor a ako správne vyberať, o tom všetkom sa dozviete v týchto riadkoch. Nie je výnimkou ak nájdete ponuku SEO služieb za nízku cenu. Rovnako môžete nájsť ponuku, kde autor píše, že potrebuje referencie, a preto ponúka zľavu, niečo zadarmo, šrotovné :), alebo niečo naviac k „bežnému balíčku“. Z toho vyplýva len jedno – nedostatok skúseností.

Nenechajte zo seba robiť pokusného králika, nech si svoje vedomosti a praktiky skúšajú na inom webe, najlepšie vlastnom. Myslím, že väčšine je jasné o čom SEO je. Bežné informácie sú voľne dostupné, sú omieľané toľkokrát, až sa prekrútili v nezmysly. Avšak kvalitné zdroje sa stále nájdu.

To jediné čo oddeľuje profesionálov od amatérov sú skúsenosti. Nie je problém získať odkazy, ale je už ťažšie získať prirodzené odkazy. Nie je problém napísať PR články, je je už problém ich nastylovať tak, aby vyzerali prirodzene. To pravé umenie je dokázať použiť vedomosti v konkrétnych situáciach a to sa nedá naučiť, to treba mať odskúšané. Kde dnes nie je prax potrebná?

Celým týmto odstavcom som mieril k jednému. Ako aj tybi hovorí: Zlé seo je horšie ako žiadne. Keď kúpite chybný MP3 prehrávač, jednoducho ho vrátite v rámci reklamácie. Ak však urobítechybu pri výbere poskytovateľa SEO služieb, reklamácia nebude možná.

Chybné prevedenie sa prejaví ako ban, sandbox alebo, čo je najbežnejšie, zníženie dôveryhodnosti v očiach vyhľadávačov. Oprava bude drahšia ako samotné služby a bude to chcieť čas, veľa času. Môžete sa s tým stretnúť úplne bežne. Komu z vás neprišiel mail s ponukou výmeny odkazov na stránku partnera?

Stačí sa pozrieť na webtrh a zistíte, že veľká časť firiem, ktoré si pýtajú za komplexné služby nemalé čiastky, si najímajú deti, ktoré im za 30 centov vymieňajú odkazy pre ich klientov. Takto sa však SEO nerobí. Teda robí, ale nemalo by sa.

Najspoľahlivejším zdrojom informácií o kvalite ponúkaných služieb sú referencie, zverejnené pochvaly a vyjadrenia spokojnosti od starších klientov alebo priamo sprostredkovania od klienta záujemcovi. Tu máte istotu v podobe nárastu návštevnosti, zvýšenia konverzného pomeru, zlepšenia povedomí o značke, vysokého ROI či to, čo si klient želal.