Prípadová štúdia – kongo.sk

5. 8. 2011

Optimalizáciu pre web Kongo.sk robíme iba viac ako 7 mesiacov. Ale výsledky nabiehajú celkom rýchlo, a to aj napriek tomu, že ide o značne konkurenčný segment trhu. Veľká časť firiem v tomto segmente získava odkazy napríklad vďaka sponzorovanému hostingu, partnerstvám a druhá vec, ktorá významne hrala v náš neprospech, je dĺžka pôsobenia na trh.

Kongo.sk (webhosting) nefunguje veľmi dlho, pričom jeho konkurencia je na trhu aj desaťročie. Začínali sme v podstate od nuly, pozície boli v tých lepších prípadoch na úrovni 20. pozície a horšie. Naopak veľkou výhodou bola ochota vložiť do optimalizácie a propagácie značné prostriedky. Aj vďaka tomu sa tieto financie v podstate nasledujúci mesiac vrátili v podobe objednaných webhostingových balíčkov, čo je naozaj skvelá návratnosť investícií. To samozrejme nebolo spôsobené len optimalizáciou, a teda lepšími pozíciami, ale aj dobre spravenou PR kampaňou. Tá bola cielená tak, aby nepriviedla hluchú návštevnosť.

Na optimalizáciu sme opäť vybrali vysoký počet rôznych kľúčových slov. Od tých najkonkurenčnejších ako webhosting, až po menej konkurenčné ako „lacný webhosting“ či „sk domény“. Behom krátkej doby sa nám podarilo obehnúť celú elitu v tomto segmente a už bude len na prístupe spoločnosti, aby si nových zákazníkov aj udržali kvalitnými službami a dobrou podporou.

Keďže sme ovládli prvé pozície na hlavné frázy okolo webhostingu, chceme snaženie posunúť smerom k doménam. Aj tu sa už ukazujú dobré pozície, nájde sa určite priestor na zlepšenie a získanie ďalšej návštevnosti.

Výber niektorých kľúčových slov, na ktoré sa optimalizovalo:

  • webhosting – 1. pozícia
  • virtuálny server – 1.
  • server housing – 1.
  • multihosting – 1.
  • lacné domény – 1.
  • eu, sk a cz domény
  • lacný webhosting – 2.