Čo je copywriting a prečo je pre váš web dôležitý

26. 4. 2016

Keď som som na začiatku vysokej školy prvýkrát počul o pozícii „copywriter“, predstavil som si niekoho, kto celý deň prepisuje články, má hrubé okuliare, lebo má zničené oči, a na chrbte má hrb ako mandolínu. Ale aj dnes je to zamestnanie, o ktorom ľudia mimo marketingu veľa nevedia. Takže kto je copywriter? Je to človek, ktorý sa živí aj uživí copywritingom. Aha, dobre. A čo to je ten copywriting?

Čo je copywriting

Pozrime sa, čo o copywritingu hovorí česká Wikipedia: „Copywriting je tvorivá činnosť, pri ktorej sa vytvárajú ľahko čitateľné a pútavé texty, ktoré predávajú produkty a služby. Človek, ktorý sa zaoberá odborom copywritingu, sa označuje ako copywriter.“

Veľmi vám to nepomohlo?

Tak sa skúste pozrieť na to, ako by sa opísal copywriter sám: Musím napísať texty tak, aby aj článku o atóme plutónia rozumel úplne každý. A po jeho prečítaní si aj babka bylinkárka povedala, že ten „atóm plutónia“ je super vec a jeden si musí kúpiť.

Pretože aj text dokáže predávať, ak ho viete správne použiť a vložiť do neho emócie. Tu je jeden krátky príklad, ako sa to nemá robiť. Takto sa predstavuje firma, ktorá hľadá nových zamestnancov:

„Sme mladá dynamická spoločnosť s otvorenou firemnou kultúrou, ktorá ponúka služby v oblasti personálneho poradenstva spoločnostiam pôsobiacich v industriálnom odvetví.

Našim klientom navrhujeme zlepšenia v oblasti optimalizácie personálnych nákladov, ktoré im majú napomôcť čo najefektívnejšie využívať ľudské zdroje.“

Nóoo, a kto to ste? A čo to vlastne robíte? Ale vlastne to je jedno, ja asi nechcem pracovať pre generátor náhodných slov. A firiem, ktoré začínajú svoje predstavenie „Sme dynamická spoločnosť“ našiel Google viac ako 84-tisíc. Pozrite sa aj vy na vašom webe do položky „O nás“, či aj vy nie ste prehnane dynamický.

Na prvom dojme záleží a nie je to kvôli tomu, že sme všetci povrchní. Ak urobíte dobrý prvý dojem, ľahšie sa vám s tým človekom spolupracuje, rozpráva, ale aj ponúka váš produkt. Ako by mohlo vyzerať predstavenie tejto „výnimočnej“ dynamickej spoločnosti?

„Hoci sme na trhu iba od roku 2014, menej skúseností nahrádzame zapáleným prístupom a netradičnými riešeniami. Našimi klientami sú priemyselné firmy, ktorým radíme ako ušetriť tak, aby zamestnanci neboli nespokojní. Za dva roky sme pomohli už 12 veľkým spoločnostiam a pomohli viac ako 2000 zamestnávateľom vďaka našim workshopom.“

Ktoré predstavenie vás viac zaujalo? Tak vidíte.

Prečo je pre vás copywriting dôležitý

Aj keď z toho nemáte pocit, že ide o najkreatívnejšiu firmu na svete, ale aspoň viete, čo robí a že za sebou majú príbeh. Aj dobrý text vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie a zaujať potenciálnych klientov, ktorí by o vás inak ani nezakopli. A tiež dokáže predať aj to škaredé zelené tričko, čo máte na sklade už od 2010 či elektromotor, ktorý vyrobil ešte národný podnik.

Ak chcete získať konkrétne rady, ako urobiť svoje texty čítanejšie, sledujte náš blog alebo Facebook. Ak sa nepovažujete za slovného gymnastu, napíšte nám a my sa postaráme o to, aby ste nepatrili medzi 84-tisíc dynamických spoločností.