Diferencovanie odkazov

1. 3. 2013

Krátky SEO tip – diferencovanie odkazov by malo byť v základnej výbave každého linkbuildera, ale práve chýbajúca rôznorodosť odkazov je Googlom najčastejšie postihovaná. 

Stretávame sa s tým každú chvíľu – klient príde s tým, aké mal dobré pozície a zrazu prepad. Vyzerá to tak, že tento spôsob penalizácie nahradil klasický sandbox, s ktorým sa už príliš nestretávame. Poväčšine nejde o niekoľkostranové prepady, ale drobnejšie v rozsahu cca 10-20 miest. Okamžite sa to prejaví na návštevnosti a obratoch. Keď si človek prelustruje odkazový profil zistí že:

  • web má odkazy cez rovnaký alebo mierne odlišný anchor text
  • web má odkazy na veľmi úzku skupinu adries, často len na index
  • treba spomenúť aj kvalitu a relevanciu odkazových zdrojov

Jednoducho, ľahko odhaliteľné a tým pádom aj penalizovateľné. S týmto sa už Google vie celkom dobre vysporiadať. My, v Seocentrum úpenlivo čakáme, kedy začne plniť aj svoj sľub o postihovaní jasne identifikovateľných linkov ako v tomto prípade. Spôsob pätičkovej a (nazvime to) podstránkovej výmeny sa šíri ako mor. Využívajú ho hlavne rôzne SEO agentúry, nakoľko je takmer bez nákladov a pre nich to znamená čistý zisk. Bohužiaľ pre klienta, skôr či neskôr na to doplatí, ale to už je iná pesnička.