Prečo sú testimoniály dôležité pre vašu stránku

7. 6. 2016

Chcete vedieť ako bannery a testimoniály spolu súvisia? Takto.

Nedávno na svojom Facebooku písal Richard Mareček, Strategy Director v reklamnej agentúre Mayer/McCann Erickson, menšiu úvahu o internetových banneroch. V skrate ide o to, že sú naprd. Prečo?

Pretože ak si naplánujete, že váš banner uvidí milión ľudí, cielene naň klikne len 70 – 800 ľudí (to druhé číslo je veľmi optimistické). A to je len klik na banner, nie kúpa služby/produktu.

Ak sa však už na tú vašu stránku prekliknú, mali by ste urobiť maximum, aby bol váš banner čo najmenej naprd a niečo ste z toho mali. Silnou zbraňou, ktorá vám s tým pomôže, sú testimoniály. Čo to je a prečo sú pre vašu stránku dôležité?

Čo sú testimoniály

Slovenský slovník hovorí o tom, že testimoniál je zastaraný výraz pre písomné svedectvo, doklad. V internetovom podnikaní sú to ohlasy zákazníkov na vaše služby. To, čo sa ľuďom páčilo, čo by zmenili, s čím boli ne/spokojní a či vás odporúčajú aj ďalším.

Mnoho ľudí si neuvedomuje ich silu. Ako hovorí Otto Bohuš, český copywriter, „slovo iných vydá za tisíc vašich“. To je veľká pravda. Pretože už nie sú 60. roky 20. storočia, keď ľudia verili každej reklame, ktorú si prečítali v novinách. Teraz sú voči reklame imúnni. Ako ich teda získať na svoju stranu?

Presvedčiť ich môžu ľudia. Pokojne aj cudzí.

Ako získať testimoniály

V prvom rade: Nikdy si nepíšte testimoniály sami.

Naozaj, je to trápne a smrdí to na sto internetových honov.

V rade druhom: nepýtajte si testimoniál od prvého klienta, ktorého získate. Počkajte. Pokojne aj rok, dva. Až potom si vypýtajte od klientov názor na vaše služby. Netlačte na nich, nehovorte im, o čom majú písať, nechajte to v ich réžií, nech to je prirodzené.

Druhou možnosťou je použiť recenzie z Facebook stránky, ktoré vám tam dali zákazníci sami. Predtým sa však s vaším hodnotiteľom dohodnite, či súhlasí s použitím recenzie na takýto účel.

Ako by mali vyzerať

Napríklad takto, ako o nás napísal Dušan Kviatkovský:

So Seocentrum spolupracujem už asi 4 roky. Počas spolupráce sme nenarazili na žiadne problémy, komplikácie či spory. Vždy došlo k pozitívnym posunom webov. Spoluprácu sme viackrát prerušili, keďže nie je potrebné pri každom biznise budovať SEO neustále. Pri prerušení spolupráce nebol s pauzou nikdy problém, vždy sa všetko načas a presne dohodlo. O inej firme tohto typu ani nerozmýšľame, keďže hlavne tie najznámejšie SEO agentúry sú často až absurdne predražené. U Seocentrum máme isté vždy normálne a korektné ceny a jednanie narovinu, žiadne rozprávky. V spolupráci pokračujeme aj naďalej.

Je hneď jasné, čo sú naše výhody oproti konkurencii – sme vecní, ponúkame kvalitné služby a to všetko za dobrú cenu. Takto by mal vyzerať ideálny testimioniál.

Nebojte sa preto použiť ani testimoniál, ktorý má viac ako dve vety. A tiež sa ho nebojte osekať, opraviť gramatické chyby a štylistiku. Testimioniály sú ako diamanty, musíte ich obrúsiť.

Nevyhýbajte sa ani testimoniálom, ktoré nie sú 100% pozitívne. Prečo? Pretože ak zákazník pochváli vaše SEO služby, ale zároveň dodáva, že mu chýba vo vašej ponuke tvorba webov, potencionálny záujemca vie, čo od vás nemá čakať.

Ak zákazník súhlasí, zverejnite aj jeho fotku, vyzerá to potom dôveryhodnejšie. Rozmýšľate o tom, že by ste tam dali nejakú random tvár z fotobanky? Na to rýchlo zabudnite. Autentickosť je veľmi dôležitá, dajte si na nej záležať.