Linkbuilding – tvorba spätných odkazov
Linkbuilding (tvorba spätných odkazov) je stále najdôležitejšia časť optimalizácie pre vyhľadávače. Prichádzajúce odkazy stále sú a dlho budú tým najvplyvnejším faktorom pri radení výsledkov vo vyhľadávačoch (ak nehovoríme o obsahu). Miera prínosu odkazu závisí najmä od jeho umiestnenia na odkazujúcom webe, dôveryhodnosti samotného webu, tématickej príbuznosti webstránky, na počte ostatných externých odkazov na stránke, miery prekliku, atď.
Kedy očakávať výsledky
Rada na začiatok – buďte trpezlivý. Výsledky nie sú okamžité, ale sú dlhodobé. Prvé výsledky sa prejavia približne po 2 mesiacoch práce. A aké budú? Všetko závisí od konkurencie vo vašej oblasti, od východiskového stavu v SERP-e, od toho v akom stave máte samotný web, od veku domény, od hľadanosti daných spojení a od veľkosti kampane a rozpočtu.
Každá SEO kampaň je individuálna, aj preto vám vždy ponúkame individuálny prístup a konzultácie pred jej začatím.
Čo vám linkbuilding prinesie
- Zvýšenie vysoko relevantnej návštevnosti (primárne z nami optimalizovaných kľúčových slov) s vysokou mierou konverzie
- Plošné zvýšenie návštevnosti webu vďaka posilneniu trustrank-u
- Priama návštevnosť z odkazov
- Zvýšenie povedomia o značke, ľudia si vás ľahšie spoja s konkrétnym produktom či službou
- Zníženie nákladov do PPC reklamy
- … a koniec koncov bez organickej návštevnosti sa na internete dnes už podnikať nedá
Čo všetko linkbuilding zahŕňa
Linkbuildingová stratégia sa môže líšiť. Podľa výšky rozpočtu a zamerania vášho webu navrhneme to najlepšie a najefektívnejšie riešenie.
Aké sú možnosti linkbuildingu?
- Nákup odkazov
- Broken linkbuilding
- Publikácia tlačových správ
- Publikácia „nekomerčných“ článkov o vás, vaších službách a produktoch
- Výmena odkazov
- PR články
- Záložkovanie – vybrali.sme.sk, …
- Komentovanie blogov a diskusií
- Registrácia do internetových katalógov
- Linkbaiting