Písať či nepísať firemný blog

13. 6. 2016

Písať či nepísať firemný blog

Dilema, pri ktorej by sa aj Hamlet uškrnul a povedal: „Vďaka za moje jednoduché byť, či nebyť .“

Jasné, obsah je kráľ/content is king to vie dnes už každý. Najlepší marketér aj majiteľ malého eshopu s keramikou. Je to dôležité pre SEO, pre návštevníkov, pre Google a hlavne pre vás. Teda aspoň tak ste sa dočítali.

Lebo ten, kto nemá vlastný firemný blog, ako keby nepodnikal. V poriadku, nikto vám nezakazuje založiť si vlastný blog. Ale! Ale nie vždy by ste mali mať firemný blog.

Kedy nepísať firemný blog

Internet toho síce znesie veľa, ani ďalší prázdny blog s tromi článkami, ktoré slúžia len ako SEO nástroj na zlepšenie pozícii, jeho činnosť neohrozia. No môžu ohroziť záujem potencionálnych zákazníkov – keď prídete na blog, kde je posledný príspevok z roku 2013, vyzerá to zle (áno, áno, donedávna to ak vyzeralo aj u nás, ale už nevyzerá).

Predtým, ako sa necháte opantať nadšením, spýtajte sa sami seba, či na to máte dosť času. Neexistuje žiadne pravidlo, ktoré hovorí o tom, ako pravidelne písať. Dôležité je, aby ste článkom venovali dosť času a mali pre čitateľa hodnotu. Ak nemáte, radšej nepíšte.

Viete, o čom chcete písať? Ak nemáte predstavu o tom, čo bude vašou témou a akým spôsobom budete písať, môžete si viac uškodiť ako pomôcť. A čo keby som si prenajali externého copywritera? To samozrejme môžete, ale bude to poriadne drahé. Teda, ak máte záujem o kvalitu. Ale vždy bude tu riziko toho, že tento človek nezdieľa rovnaké hodnoty a názory ako vaša firma.

Kedy písať firemný blog

Ak máte vo vašej firme nadšenca (alebo ním ste vy sami), ktorý vie a chce písať, dajte mu priestor. Ale len nadšenie nestačí, musí sa v oblasti, o ktorej píše, vyznať. Nech to nedopadne, ako keby psíček s mačičkou chceli vydať kuchársku knižku, lebo ich varenie baví.

Vtedy, ak si dokážete urobiť plán dopredu a držať sa ho, sa pustite do toho. Dajte si pozor na to, aby príslovie „obuvníkove deti chodia bosé“ nebolo aj vaším prípadom. Sebadisciplína je dôležitá. Vedeli ste o tom, že čokoľvek urobíte 21-krát v pravidelných intervaloch, stane sa z toho zvyk?

Máte know-how, podnikáte v zaujímavej oblasti alebo ste plný inšpirácie? Nebojte sa o to podeliť so svojimi čitateľmi. V takomto prípade sa vám blog určite oplatí založiť. Ale pravidelne ho polievajte, nech vám po pár mesiacoch nezakape.