Čo je SEO?

SEO (alebo tiež seo optimalizácia, či optimalizácia pre vyhľadávače) je jedným zo základných reklamných kanálov. Je to súbor techník a postupov, ktoré vám pomôžu zvýšiť  viditeľnosť  stránky v neplatenej časti vyhľadávačov ako google, či seznam. Čo v skutočnosti znamená, že stránka sa bude zobrazovať  na popredných pozíciách a vy tak získate viacej cielených návštevníkov.

Čo vám SEO prinesie?

  • Viditeľnosť  vo vyhľadávačoch na veľký počet kľúčových slov
  • Získavanie stále nových návštevníkov
  • Návštevnosť  z vyhľadávačov je vysoko cieľená, zvyšuje sa miera konverzie
  • Posilnenie vnímania značky
  • Neustále zväčšovanie dosahu kampane, bez nutnosti navyšovania investícií
  • Kontinuálny narast návratnosti investície
  • Možnosť prerušiť  kampaň bez výpadku návštevnosti

Ako SEO funguje?

Zložitý algoritmus vyhladávača vyhodnocuje viac ako 200 rôznych on-page (na webe) a off-page (mimo webu) signálov , ktoré ovplyvňujú viditeľnosť  vášho webu. Napr. Google zvyšuje váhu webstránok: technicky vyspelých, rýchlych, zabezpečených (SSL), mobilne prívetivých, logicky štruktúrovaných a obsahovo kvalitných.

Na pozíciu vo vyhľadávači má značný vplyv aj reputácia vášho webu, tzv. trust (zvyšuje sa prichádzajúcimi odkazmi, zdieľaniami na sociálnych sieťach a podobne). Najdôležitejšie signály na radenie výsledkov su prehľadne usporiadané v nasledujúcej tabuľke [EN].

seo faktory tabulka

Je SEO vhodné aj pre vás?

Dá sa povedať, že SEO je vhodné pre 99% webstránok. Výnimkou môžu byť  veľmi jednoduché (jednostránkové) webstránky, kde je optimalizácia výrazne obmedzená, či technicky takmer nemožná, stránky so zastaralým kódom alebo webstránky, ktoré majú naopak vynikajúce výsledky, a nie je na nich už čo zlepšovať. No aj v nezvyčajných prípadoch je možné webstránky upraviť, zmeniť  ich štruktúru alebo ich nakódovať od úplne základov, čo umožní následnú optimalizáciu.

Aký je priebeh spoluprace?

  1. Zoznámenie sa – s vami, s vašim podnikaním, krátkodobými a dlhodobými cieľmi a stránkou samotnou. Predstavíte nám svoje silné aj slabé stránky, vízie, požadovaní výsledky a my vám dáme spätnú väzbu a náš pohľad na vec.
  2. Návrh – obsahuje rozsah práce, cielenie kampane, platobné možnosti, rámec spolupráce (zabehané procesy). Ak to situácia dovolí, vieme sa prispôsobiť  aj neštandardným požiadavkám.
  3. Úvodná analýza webu – neriešime nepodstatné detaily, vyhodnotíme zásadné nedostatky na stránke, následne navrhneme úpravy a vysvetlenia k nim, aby ste pochopili, čo a prečo je nesprávne. Analýzu webu poskytujeme aj ako samostatnú službu.
  4. Content marketing, spätné odkazy – počas celej doby spolupráce budeme komunikovať a poskytneme vám bezplatné konzultácie. Zabezpečíme pre vás kvalitné spätné odkazy, aby stupali pozície a navštevnosť.
  5. Mesačný reporting – po ukončení pravidelného mesačného cyklu obdržíte správu obsahujúcu prehľad zmien, slovný opis aktuálnej situácie, súpis spätných odkazov aj prognózy ďalšieho vývoja. Ak vzniknú neočakávané situácie, budeme vás o nich informovať  a navrhneme riešenie. Pri dlhšej spolupráci vám dodáme aj porovnanie návštevnosti z organického vyhľadávania.

Aké ponúkame možnosti spolupráce?

  • Jednorazovú konzultáciu pri tvorbe či prerábke webovej stránky
  • Analýza vášho odkazového profilu, riešenie krízových situácií
  • Technický a obsahový audit webu, ktorým doladíme aj posledné drobnosti a skryté chyby
  • Klasickú dlhodobú a kompletnú kampaň
  • Samostatnú linkbuildingovú kampaň podľa vami špecifikovaných požiadaviek (napr. konkrétna kvalita odkazov, formát odkazov a iné)
  • Ďalšie služby aj pre špecifické prípady

Najobľúbenejšie služby

SEO audit

Kompletný audit, ktorý zahŕňa všetky podstatné technické aj obsahové prvky na webe a aj signály mimo stránky. Spravidla neposielame žiadne siahodlhé 20 stránkové súpisy informácií z online analyzátora, naopak výstupom je výstižný sumár chýb a návrhov úprav s vysvetlením.

Linkbuilding

Tvorba spätných odkazov patrí k najdôležitejšej činnosti mimo vašu stránku, ktorá vám zaručí lepšiu pozíciu vo vyhľadávači. Hoci sa navonok zdá, že sa váha odkazov postupne znižuje, skutočnosť je opačná. Google sa neustále učí a dokáže lepšie identifikovať neprirodzené odkazy vďaka sofistikovanejším hodnotiacim algoritmom. Tie nás tlačia do neustáleho zlepšovania kvality. Základom linkbuildingu sú teda hlavne kvalitné spätné odkazy, do ktorých je nutné investovať nielen peniaze, ale aj čas. Tým sa posilní autorita webstránky, narastú pozície a zvýši sa organická návštevnosť.
Naopak výmeny odkazov na rôznych skrytých podstránkach, odkazy do šablón redakčných systémov, mohutné katalógové spamy, príspevky v diskusných fórach, odkazy z bezcenných ministránok a ďalšie zastaralé formy vám častokrát viac uškodia, ako pomôžu.

Zdroje, nástroje a ďalšie informácie

Prezentácia o SEO od medzinárodne uznávaného odborníka


od Rand Fishkin

Obsiahlé SEO príručky [EN]:

moz.com
searchengineland.com
seobook.com
seroundtable.com – aktuálne novinky

Kvalité SEO nástroje:

seobook.com
moz.com
Keyword Planner alebo platená alternatíva keywordtool.io a pôvodom slovenský nástroj kwfinder.com
semrush.com
buzzsumo.com
majestic.com

Ďalšie zdroje:

searchengineland.com
wikipedia.org

Kontaktný formulár