Ako správne tvoriť názvy stránok – title

28. 11. 2009

Dnes som so zákazníkom a majiteľom novej internetovej parfumérie preberal veci ohľadom optimalizácie a trochu sme sa sporili o tom, ako by mali vyzerať title jednotlivých stránok. Preto som sa rozhodol, že spíšem niekoľko základných pravidiel pre správne title s ohľadom na SEO.

Title je najdôležitejší SEO faktor na webe, preto jeho tvorbe a štruktúre venujte zvýšenú pozornosť. Je logické, že nie všetko je nutné prispôsobovať vyhľadávačom a nemyslieť pri tom na návštevníkov stránky. Všetko sa dá ale skĺbiť tak, aby koza ostala celá a vlk bol sýty.

Titulky by mali obsahovať požadované kľúčové slovo/á a zároveň by v SERPe mali prilákať pozornosť tým, že sa nejak budú odlišovať od šedého priemeru. Podľa akých pravidiel by sa mali teda titulky tvoriť:

  • čím kratší tým lepší, zvýši sa tak váha jednotlivých slov v ňom
  • kľúčové slová dať na začiatok
  • originálne pre každú podstránku
  • využívať možnosť propagovania značky
  • slová rovnomerne rozmiestniť, nedávať ich len na jednu landing page (ako sa to robiť nemá už opravené)

Ešte trochu teórie zo štruktúrovania titulkov. Ak ide o podstránku s konkrétnym produktom, službou, treba názov dať na začiatok a kategóriu až za. Čiže môžete vypísať celú cestu len v opačnom poradí -> seo audit – seo služby – Seocentrum. Alebo len konkrétny produkt a značku -> seo audit – Seocentrum. Branding je v dnešnej dobe už povinnosť, takže treba to zohľadňovať aj pri tvorbe titulkov.