Google zverejňuje viac dát

16. 4. 2010

Trend zverejňovania interných dát nazbieraných Googlom pokračuje. Za posledné roky spustil google celé služby na informáciách, ktoré rozhodne zaujímajú. Námatkovo spomeniem Google Insights, Google Trends, či veľmi obľúbený a hojne používaný Keyword tool. Môže sa zdať, že používanie alebo skôr využívanie takto nazbieraných údajov je jednoduché. Ja si myslím, že to nie je úplná promenáda. Čísla treba brať s rezervou, niekde je uvedený len trend a nie hodnoty, v Keyword tools zase treba používať aj rôzne nastavenia zhôd. Podľa môjho názoru sa tam často primiešavajú aj údaje „z iných Googlov“, nie len zo slovenského.

Pred pár dňami ale Google predstavil ozajstnú novinku a teraz nenarážam na vyhlásenie, že rýchlosť načítavania stránok je oficiálne jedným z faktorov radenia výsledkov. Za seba môžem povedať, že táto správa ma necháva chladným, skôr venujem pozornosť smerom k Google webmasters tools a jeho stále pribúdajúcim funkciám.

Po kliknutí na 1. možnosť v your site on the web, teda na Top Search Queries sa nám zobrazí graf a údaje o zobrazeniach, pozíciách a preklikoch zo SERPu. Napadá mi hneď niekoľko dôvodov, prečo by som sa mal tešiť:

  1. zistím (presný?) počet koľkokrát sa web zobrazil, aká (pod)stránka
  2. získam lepší prehľad o CTR, aké sú skutočné rozdiely byť 1.-5., či 10., klikne niekto vôbec?
  3. zistím koľko % z hľadajúcich ľudí moju stránku navštívilo, teda nie len koľkí, ale práve koľko z koľkých

Potešila vás táto nová funkcia?