Kde nájsť spätné odkazy

19. 9. 2010

Pri písaní článkov na blog zabúdam na ľudí, ktorí poznajú len úplne základy. S takými sa naopak často stretávam na obchodných stretnutiach. Nie je zrovna jednoduché vysvetľovať o čom SEO je, keď potencionálny klient nepozná slová ako „spätný odkaz“ či dokonca ani „hypertextový odkaz“.

Preto by som dnes rád uviedol úplne jednoduchú taktiku, ako si nájsť spätne odkazy bez pracného vyhľadávania vo vyhľadávačoch a podobne. Zároveň budete mať akú-takú istotu, že pokiaľ tam má odkaz konkurencia, bude to pravdepodobne prístupné aj pre vás.

Metóda  ktorú popíšem, patrí medzi základné techniky pri hľadaní spätných odkazov. Pri ich hľadaní sa v prvom rade zameriavame na relevanciu s cieľovým webom. Úplne základná otázka znie: „Ako je možné že ten, či onen web je predo mnou?“

Menšou časťou úspechu býva lepšie zvládnutá optimalizácia webu. Treba k tomu ale pripočítať vhodnú štruktúru, ktorá je naopak veľmi dôležitá, a rovnako vek domény. Keď si ale toto všetko odmyslíme, ostane nám to podstatné – spätné odkazy (linky, backlinky).

Nástroje na hľadanie backlinkov

Najvhodnejším nástrojom ešte stále je yahoo site explorer, prípadne sa už celkom dobre dá použiť open site explorer, či majestic seo a iné. Do políčka vpíšete adresu konkurenčného webu a už len krok po kroku kontrolujete zdroje odkazov. Teoreticky, takto dorovnáte náskok vašej konkurencie.

Ale len teoreticky. Bez skúseností ani týmto spôsobom nebudete vedieť vydedukovať váhy jednotlivých odkazov a ľahko tak stratíte čas aj peniaze. Treba vedieť posúdiť umiestnenie, či je odkaz nofollow alebo dofollow, či je site wide alebo single page a ďalšie veci, ktoré váhu odkazov veľmi ovplyvňujú.

Netreba sa zľaknúť, keď uvidíte tisícové čísla, často to býva spôsobené práve tým, že odkaz je po celej šírke webu, na každej podstránke. Tak či onak, bez skúsenosti budete zrejme len tápať v číslach a odkazoch, budete opakovať chyby konkurencie, pretože ako laik ich nespoznáte.

Neostane vám nič iné, ako sa obratátiť na profesionálov, ktorých je na slovensku len pár. Áno, SEO služby dnes ponúka kdekto, ale len pár ľudí naozaj vie, čo robí, pretože sa tomu denne venujú. Rovnaký názor má Pizzaseo, či Peter Šoltés.