Prípadová štúdia – esperky.sk
29. 12. 2010
Na konci roka sa očakáva bilancovanie, tak teda tu je jedno. Je to už rok, čo sme začali pracovať na webe www.esperky.sk. Aj keď bol rozpočet nižší, počítalo sa s dlhodobou spoluprácou a výsledky sa za posledné mesiace začínajú ukazovať.
Oblasť šperkov patrí medzi tie konkurenčnejšie a nové affil weby sa vytvárajú ako na páse. Rastie tak konkurencia, ktorá je špecializovaná napríklad len na jedno spojenie, jeden druh tovaru, a tým sa sťažuje priestor pre eshopy, ktoré sú komplexne zamerané.
Návštevnosť pred Vianocami oproti obdobiu pred rokom narástla o dobrých 400%. Môžu za to hlavne dobré pozície na top spojenia, menšiu časť zachytáva longtail. Zatiaľ sme sa pri linkbuildingu zamerali hlavne na spojenia ako:
- šperky – 2. pozícia
- swarovski 2. pozícia; resp. 1. a 2. pozícia pri slovenských výsledkoch
- swarovski šperky – 2. pozícia
- šperky swarovski – 2. pozícia
- swarovsky – 1. pozícia
- náušnice – 2. pozícia
- náhrdelníky – 1. pozícia
- náhrdelník – 1. pozícia
Pomaly sa začína robiť aj na prsteňoch, náramkoch, atď. Výrazov pre linkbuilding je dosť, nebudem všetko prezrádzať. Škoda je, že tieto šperky sú charakterizované ako Swarovski, a teda sa nedá cieliť aj na výrazy ako oceľové, strieborné, diamantové. Síce kvôli tomuto uniká veľká časť návštev, tie by však neboli veľmi relevantné a mali by nízku konverziu.