Prípadová štúdia – letenky.sk

22. 7. 2011

Predaj leteniek je silno konkurenčná oblasť. Okrem veľkých hráčov na trhu, tu pôsobia aj desiatky menších webov, ktoré sa monetizujú cez afilliate. Práve tieto weby sú často úzko zamerané na jedného poskytovateľa alebo destináciu. O to je potom ťažšie takéto weby poraziť so široko zameraným portálom ako je Letenky.sk.

Veľké letenkové portály zase spolupracujú s iným významnými periodikami a majú tak prísun odkazov aj návštevníkov. Letenky.sk sa vybrali svojou cestou a okrem predaja leteniek rozbiehajú aj predaj zájazdov a chcú si odkrojiť kúsok z koláča na zahraničných trhoch.

Začali sme spolupracovať takmer pred rokom a vtedy boli Letenky.sk dvojkou až trojkou na trhu (aspoň tak to tvrdil Google.sk). Ako prvý sme urobili SEO audit a následne sme zapracovali odporúčania a rozšírili obsah. Dohodli sme sa na novom prerozdelení peňazí do reklamy, vďaka ktorému viac peňazí investovalo do SEO. Prvé, čo sme chceli dosiahnuť, bolo získať a stabilne udržať 1. pozíciu na 2 kľúčové výrazy, ktoré tvoria väčšinu návštev z organického aj plateného vyhľadávania – letenky a lacné letenky. Toto sme zvládli, a tak sme záber rozšírili.  Za necelých 11 mesiacov sa pozície významne zmenili. Pracovalo sa pritom s počtom asi 20 kľúčových slov a neustále pribúdajú. Námatkovo pár na ukážku:

  • letenky
  • lacné letenky
  • letenka
  • najlacnejšie letenky
  • letenky online
  • letenky ryanair
  • ryanair
  • letisko bratislava
  • letenky londýn
a ďalšie zaujímavé kľúčové spojenia, ktoré sú spojené zo slova letenky + destinácia.