Prípadová štúdia – sirion.sk

3. 1. 2010

Kníhkupectvo sirion.sk je jeden z klientov Seocentra. Ide o pomerne mladý web, ktorý bol spustený koncom mája, a teda nemá ani rok. Oblasť je značne konkurenčná, jasným lídrom je Martinus, ale tiež niekoľko ďalších starých eshopov a vydavateľstiev. So Sirion group sa spolupráca začala v strede septembra, takže bol dostatočný čas sa pripraviť na vianočný ošiaľ.

Za cieľ optimalizácie bolo stanovených niekoľko konkurenčných slov a rovnako globálne zvýšenie návštevnosti cez longtail. Momentálne sa Sirion.sk nachádza na 3. mieste na slovo kníhkupectvo, ale čo je podstatné, návštevnosť sa zvýšila o viac ako 500% oproti priemeru, ktorý bol pred začatím spolupráce.

Úplný vrchol eshop dosiahol tesne pred Vianocami. Ďalším úspechom je, že ani po skončení vianočného boomu návštevnosť výrazne neklesla a stále sa drží na vyššej úrovni ako 400% oproti obdobiu spred optimalizácie.

Tieto údaje si môžete pozrieť na screene urobeného v Google Analytics, kde ale na požiadanie majiteľa nie sú uvedené presné čísla, tie boli odretušované v MS painte. Môžete si všimnúť pomalý nárast návštevnosti a nárast zrýchlený už ku koncu septembra.

Samozrejme nejde len o nárast návštev z vyhľadávačov, rovnako stúpal aj počet objednávok.

sirion