Ako rozpoznať nekvalitné SEO (pokračovanie)

7. 8. 2011

V minulom článku o nekvalitnej optimalizácií som písal o výmene odkazov, všeznalých agentúrach a jednotlivcoch a o ponuke služieb, ktoré sú vám nanič. Teraz budem pokračovať a upozorním na ďalšie neduhy v tejto oblasti.

Máme na to lidi

Táto časť je o niektorých veľkých agentúrach, ktoré aj telefonicky otravujú ľudí s ich ponukou PPC, emailingu, optimalizácie a aj samotnej tvorby webu. Skrátka, na všetko majú ľudí. Samozrejme pýtajú si za to nemalé peniaze, pretože musia uživiť celú tú mašinériu.

Na blogoch píšu o tom, ako sa má SEO správne robiť, školia za nemalé peniaze, prednášajú, robia si reklamu na rôznych campoch. Keď ale príde na lámanie chleba, zaujímavé sú pre nich iba veľké zákazky, tie odrobinky dávajú robiť juniorom alebo novoprijatým zamestnancom, ktorí to robia popri škole, hneď na druhý deň po absolvovaní rýchlokurzu optimalizácie.

Potom sa už zabúda na všetky pravidlá a veselo sa míňa na nezmyselné a bezcenné odkazy z PR webov a podobne. Ono to inak ani nejde. Nedá sa pristupovať ku každému klientovi osobitne, keď ich máte stovky, nie každého klienta môže mať na starosti odborník v obore, pretože toľko odborníkov na Slovensku jednoducho nie je.

Potom nečudo, že v maili nájdete časť o tom, že SEO sa už robilo, ale nie je to stále ono a „chcelo by to viac toho SEA“. Tento stav vystihuje príslovie : vodu kážu a víno pijú. Jednoducho sa sami neriadia tým, čo školia. Napokon aj k napísaniu tohto článku ma priviedol jeden klient, ktorému podobná agentúra spravovala absolútne predraženú a nevýkonnú PPC kampaň. A v priebehu mesiaca som narazil na ďalšieho skoro klienta.

Každý odkaz je dobrý

Jedna z najomieľanejších fráz v súvislosti so SEO, azda hneď za „pozície ti nemôže nikto garantovať“. Ak by daní ľudia majú dostatok skúseností s veľkými klientmi, vedeli by, že bez garancií, či už pozícií alebo určitej návštevnosti, sa k zákazke nedostanú.

Ale späť k odkazom. Nekvalitné odkazy (obsahovo nerelevantné, z penalizovaných webov, z webov s duplicitným obsahom) sú zbytočné a skôr škodlivé. Google potom ľahšie nájde amatérske pokusy o ovplyvnenie, bude mať daný web na muške a bude ťažké sa zbaviť tejto čiernej značky.

Silné a hodnotné odkazy takýto záujem vyhľadávača nevyvolajú a majú požadovaný efekt. To sa presne týka ponuky vkladania PR článkov do PR webov. Tá ponuka vždy vyznieva rovnako. Za 150€ vám ručne vložíme váš článok do 50-100 pr webov a získate tak 100 spätných odkazov.

Lenže skutočnosť je iná. Za vyhodených 150€ získate akurát tak duplicitný text, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou nebude ani zaindexovaný a odkazy z neho budú bez úžitku. No nekúp to. Pritom odkazy vo forme článkov sú výbornou metódou, ktorá má oproti klasickým odkazom veľa výhod.

Preto milí záujemcovia o SEO dávajte si veľký pozor čo kupujete.

Tým, ktorí sa v článku našli sa neospravedlňujem, ak ponúkate takéto služby, nevolajte to optimalizáciou pre vyhľadávače.